Jag tog tag i mitt liv..

..för ett par timmar. Gick en 45 minuters powerwalk, duschade, sminkade mig. Känns helt okej.
Läkaren ringde, ang provsvar. Visade sig att jag hade
Borrelia. Vilket förklarar en hel del. Ja, allt när man läser på om symptomen. (Vilken jag aldrig gör innan en diagnos för att veta själv att jag inte är inbillningssjuk) Jaha då blir det 14 dagars megapenicillinkur. Härligt! Och sen slipper jag förhoppningsvis att ha ont.  To good to be true.
Trodde mitt 100% yrkessamma liv var över. Men kanske kanske inte. :D

Sen om en annan sak. Att jag stör mig och kan inte hålla käften. Skulle nog kunna göra mig ovän med dom flesta (rätt många undantag) för tillfället. Men jag trivs med det, faktiskt. För slipper känna sig som en jävla bitter, inbiten, falsk Tomelillabo. 
Som det här med att barn. Ja barn runt en 8 år(Kan ju handla om mitt eget) ska gå i högklackade skor eller inte. Jag tycker INTE. Någon annan tycker. Alltså tycker jag och någon annan inte lika. Som vanligt.
Fick höra i morse att någon annan  tycker jag är tramsig som inte vill att min dotter ska ha högklackat. Okej, men fine. Då kan någon annan själv köra runt henne i en vagn/rullstol när hon vrickat benen tillräckligt många gånger för att inte kunna ta ett steg utan att göra det igen! I protest köper någon annan ytterliggare ett par högklackade skor som står i hallen och varje morgon har vi en dispyt som slutar i att ungen är ledsen för att hon inte får ha sina nya skor.  Köp ordentliga skor som passar en 8 åring för fan!

Imorgon ska de tas foto i skolan. På fem av dom sju tidigare har Moa munsår. Vi lägger till ett till så blir de 6 av 8. Stackarn. Har lovat att försöka sminka över det lite grann i morgon.

Över och Ut!

Kommentarer
Postat av: Veronica

varför kan folk inte låta "barn" vara "barn". Jag är helt på din sida när du inte tycker att hon ska få använda högklackat. De ska få "leka" av sig och så. Varför ska vi vuxna tvinga barn att bli vuxna tidigare än de är mogna för det, jag förstår inte det. Vuxenlivet är bara jobbigt.

Postat av: Sara Lindskog

oj vad jag skrattade ang Mois munsår. Absolut är det jätte tråkigt, men komiskt att det kommer varje gång de e fotografering. Mysan glider oxå med ett härligt munsår nu... Stackarna...

2009-09-22 @ 17:57:19
Postat av: Myra

Sitter i samma sits här hemma, med båda min tjejer. Jag tycker de ska ha 'fotriktiga' skor då de är ute och leker eller är i skolan. Nån gång till fint kan de kanske ha lite klack, men fan inte till vardags.

Vi har diskussioooooner, vill jag lova!



(Tack för söta kommentarer! :) )

2009-09-24 @ 10:08:17
URL: http://myrasmysterier.blogspot.com
Postat av: Marlene

Sara visst är de galet..Alltid vid fotografering. Det gick nog bra iaf.. Lite brunkräm på så såg hon inte svensk ut istället.. Smälter mer in då.. ;P

2009-09-24 @ 17:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback