|
| | | | | Namn: Marlene Ditt totalresultat: 121 Resultatkategori: Hög Grattis till fullföljandet av IV-testet. Klicka på "Skriv ut" i din browser, om du vill spara ditt testresultat.
| | | | |
|
| | | | | Du fick bättre resultat än 91 % av populationen.
| | | | |
|
| | | | | Resultat på ordtest: 117.9 | | | | |
|
| | | | | Resultat på performancetest: 124.9 | | | | |
|
| | Delresultat | | | Varje del har ett maximumresultat på 20. Medelresultatet är 10.
| Bildfrågor | | Parametrar: icke-verbalt tänkande, samtidig bearbetning, rumsvisualiseringssyntes, visuell bearbetning | Resultat i bilddel | Genomsnittligt resultat | 10 | Ditt resultat | 14 |
| | Frågor om ordförråd | | Parametrar: verbal konceptbildning, semantisk kunskap, långtidsminne, stimulans i tidig miljö, intellektuell nyfikenhet | Resultat i språkdel | Genomsnittligt resultat | 10 | Ditt resultat | 16 |
| | Minnesfrågor | | Mäter: minne, förmåga att ordna i följd, symboliskt innehåll, koncentration | Resultat i minnesdel | Genomsnittligt resultat | 10 | Ditt resultat | 18 |
| | Relationsfrågor | | Mäter: verbalt tänkande, konceptualisering, konceptbildning, semantiskt innehåll | Resultat i del för logiskt tänkande | Genomsnittligt resultat | 10 | Ditt resultat | 15 |
| | Matematikfrågor | | Mäter: minne, symboliskt innehåll, slutledningsförmåga | Resultat i matematikdel | Genomsnittligt resultat | 10 | Ditt resultat | 15 |
|
| | | | |
|
| | Styrkor och svagheter | | | Detta resultat skall jämföras med ditt totalresultat. En ?styrka? är en förmåga för vilken du uppnått signifikant bättre resultat än ditt genomsnittliga totalresultat. En ?svaghet? är ett område, för vilket du fått signifikant sämre resultat. En ?förväntad? förmåga är en förmåga som ligger i linje med ditt totalresultat.
| Förmåga till abstrakt tänkande | | Mäter: icke-verbalt tänkande, simultan bearbetning, rumsvisualiseringssyntes, visuell bearbetning | svaghet | förväntad | styrka | | Ordminne | | Mäter: verbal konceptbildning, semantisk kunskap, långtidsminne, stimulans i tidig miljö, intellektuell nyfikenhet | svaghet | förväntad | styrka | | Symbolminne | | Mäter: korttidsminne, förmåga att ordna i följd, symboliskt innehåll, koncentration | svaghet | förväntad | styrka | | Förmåga till verbalt tänkande | | Mäter: verbalt tänkande, konceptualisering, konceptbildning, semantiskt innehåll | svaghet | förväntad | styrka | | Matematisk förmåga | | Mäter: arbetsminne, symboliskt innehåll, slutledningsförmåga | svaghet | förväntad | styrka |
| | | | |
|
|
|